Nieuwsbrief 17 juli 2021

Problemen met het bekijken van deze email?  Bekijk dit bericht online

‍17 juli 2021

Nieuwsbrief TAS'82

‍In deze nieuwsbrief zoals gebruikelijk het weekprogramma, een bericht van de voorzitter en een eerste verslag van een loop in den vreemde. De leestijd bedraagt ongeveer 5 minuten.

Van de voorzitter

Onderstaand een bericht van Ton Berkhout, onze voorzitter:

“Nog even een berichtje vanaf de bestuurstafel. Namens het bestuur wens ik iedereen allereerst een fijne vakantie, doe voorzichtig en blijf een beetje bewegen.

Vanuit het bestuur spelen er een aantal zaken waar ik jullie toch even mee lastig wil vallen, misschien om tijdens de vakantie even over na te denken.

Bestuurlijk zijn we nog op zoek naar een bestuurslid jeugd (een ouder of verzorger(ster)), als spreekbuis vanuit de jeugd naar het bestuur, spreekt dit je aan neem dan contact met ons op. Wil je niet in het bestuur maar wil je wel spreekbuis zijn tussen de jeugd en het bestuur kan dat ook als trainerscoördinator jeugd.

Bij de jeugdtrainers zijn we altijd op zoek naar nieuwe trainers, lijkt je dit wat neem dan contact met ons op. De komende 6 weken is er een vakantiestop maar daarna gaan we weer aan de slag met pupillen en junioren.

Ditzelfde geldt ook bij de seniorentrainers. Hier zijn we na het vertrek van Dick teruggevallen op het minimum aan trainers. Hopelijk herstelt Monique snel van haar geopereerde schouder, zodat we na de vakantie iets meer lucht krijgen.

Er heeft zich gelukkig iemand aangemeld die graag de trainerscursus in Hoorn wil volgen en daarvoor zijn we bij de naburige verenigingen op zoek naar een stagebegeleider. Wil jij misschien samen de cursus volgen meld je dan aan.

Voor de PR zijn we op zoek naar iemand die leuke persberichten kan schrijven en die in de krant, weekblad, facebook, Instagram etc. wil plaatsen. Spreekt dit je aan neem dan contact met ons op.

Vanuit het NOC/NSF zijn wij verplicht om een vertrouwenscontactpersoon aan te stellen. Deze persoon komt in  actie bij een melding van grensoverschrijdend gedrag. Mocht je deze functie ambiëren dan kan ik je in contact brengen met de Atletiekunie, die hier een cursus voor heeft geschreven. Het liefst een onafhankelijk persoon en anders iemand die geen jeugd bij de pupillen en/of junioren heeft.

Genoeg om op een rustig moment hier even over na te denken en hopelijk lijkt een van bovenstaande functies je wat, we horen het graag."

Namens het bestuur,

Ton Berkhout

Voorzitter TAS ‘82

voorzitter@tas82.nl

Naschrift van de redactie: inmiddels is bekend dat de najaarscursus in Hoorn reeds volgeboekt is. Maar er komt altijd weer een volgende, dus als je belangstelling voor het trainerschap, laat het dan vooral weten!

Weekprogramma

Lekker trainen op de baan? Je bent van harte welkom bij een van de volgende trainingen:

• Dinsdagmiddag van 16:00 tot 17:00, trainer Jaap Zuiker;
  • Dinsdagavond van 19:30 tot 20:45, trainer Jaap Zuiker;
  • Donderdagavond van 19:30 tot 20:45, trainer Tonny Houtenbos;

Ga je liever wandelen? Op dinsdagochtend is er Nordic Walking in Petten met Jaap Zuiker, van 09.30 uur tot 11.30 uur.

Wandelen op andere dagen kan natuurlijk op eigen initiatief, alleen of met andere wandelmaatjes.

Pieken en dalen

Hier een eerste verslag van een hardloopavontuur in den vreemde. Het is er wel een van vorig jaar zeggen we er eerlijk bij, maar dat mag de pret niet drukken;-)

Jeroen Linting waagde zich vorig jaar aan de eerste bergloop uit zijn carrière. Hij koos gelijk voor een pittige uitdaging: de Swiss Alpine Davos K43.

Lees hier hoe het hem vergaan is:

"Na de start kwamen we al gauw op de grindpaden terecht, lekker klimmen. Net zoiets als de Klimweg in Schoorl maar dan veel langer. Het grindpad werd gras en we bleven maar stijgen. Na 12 km. werd ik het stijgen wel een beetje zat en kostte het mij nu ook veel moeite, maar gelukkig na een week geen Nederlander te hebben gesproken werd ik aangemoedigd in het Nederlands. Zet hem op Jeroen je bent goed bezig! Daar kon ik goed op teren en met een brede glimlach ging ik weer verder.

Op naar de 18 km. die pittig omhoog gaat. Stenen, stenen en heel grof grind op het pad, wat de hel! Hier is geen doorkomen aan en algauw raakte iedereen voor het eerst om mij heen aan de wandel, handjes op de knieën en omhoog, pittig steil omhoog. In 5km. ging het 500 meter omhoog.Tja, dat ben ik niet gewend en laat staan die ijle lucht, je hijgt als een paard en doet niets . Eindelijk op de berg aan gekomen hadden we een mooi prachtig tussenstuk. Met je rechterarm raak je de berg en als je naar links kijkt kijk je 200 meter een ravijn in… Inhalen impossible en met een paar grote keien in de weg was het echt opletten waar je liep.

Op mijn kaartje had ik al gezien dat we zijn nog niet boven waren… Tussen de 25 en 27 km een stijging van 350 meter , door de sneeuw modder grote stenen kon je je eigen pad gaan kiezen naar de top van de race. Zwaar, zwaar en loodzwaar en op bijna 2800 meter hoogte is ademen ook nog een dingetje. Maar we haalden de top, en daar toch even genoten van het uitzicht. Heel gaaf, zo niet super mooi, daarna het grote afdalen naar beneden en je raad het al: dat was net zo technisch als omhoog, tot de single tracks weer begonnen. Snelheden tot 22 km per uur waren haalbaar tot de haar speld bochten even bij komen en weer gas, dit was erg leuk om te doen. Vol gas kwam je een paar lastige stenen tegen en ik kon nog maar een ding doen: versnellen en net er voor vol gas er over heen springen! Ik ben nog nooit zo diep geland op mijn benen maar bleef gelukkig overeind, en hup weer door.

Bij de 30km in een hoger gelegen dorpje hadden we weer een stop . Toch even op adem komen want dit was nog veel zwaarder dan klimmen. Na de 30 kregen we weer een veldloop en doken we het bos in. Maar niet zo’n bos als wij kennen… Nee, langs de bergrand een mix van gewone afdalingspaden en boomwortel paden. Over wat houten vlonders om het bergwater te passeren, kwam ik natuurlijk weer veel te hard aan op een hangbrug die alle kanten opvloog, terwijl ik er op sprong met 17 km.  per uur.

Aangekomen bij de laatste 5 km. kwam de man met de hamer weer eens langs , het werd zwaar en alles gaat zeer doen en waar je hoopt dat alles nog naar beneden is, kom je natuurlijk bedrogen uit. Wat een zware en een bizarre wedstrijd uit eindelijk gefinisht in 4 uur 43 minuten en kwam als 51e over de streep van de 331, kon iets beter maar voor zo’n eerste bergrace wel tevreden;-)"

We sluiten het bericht van Jeroen af met de officiële trailer van de Swiss Alpine 2020:

Tenslotte

Dit was het voor deze keer. Prettig weekend en tot volgende week.

Sportieve groet van de redactie.